مرکز وان اس ام اس
به وب سایت من خوش امدید






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

کل مطالب : 22
کل نظرات : 11

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 7
باردید دیروز : 1
بازدید هفته : 341
بازدید ماه : 2133
بازدید سال : 3487
بازدید کلی : 11302
پیشنهاد غذا و نوشیدنی با 1TouchFood

 

با معرفی و آموزش یک نوع نوشیدنی خاص هندی به نام چای ماسالا با شما همراه هستیم. این چای متفاوت را در منزل تهیه نمایید و از نوشیدن چای ماسالا در کنار عزیزانتان لذت ببرید.

چای ماسالا در واقع یک نوشیدنی و نوعی دمنوش هندی با ترکیبی از ادویه های مختلف با چای سیاه است که طعمی شیرین و تند دارد. هر چند دستور العمل خاصی برای تهیه چای ماسالا وجود ندارد اما ترکیب عمده آن چای سیاه، دارچین، زنجبیل، هل، میخک، فلفل سیاه، رازیانه، بادیان و  شیر است. با این که این نوع چای اصالتی هندی دارد اما در تمام دنیا طرفداران خود را دارد و حتی در کشور های اروپایی به آن چای لاته یا چای هندی نیز می گویند.

در کشورهای غربی، چای ماسالا را شیرین تر و با تندی کمتر درست می کنند. در ایران نیز ترکیبی که بیشتر با ذائقه ما ایرانی ها همخوانی دارد ترکیب چای، دارچین، زنجبیل، هل، فلفل سیاه و میخک است. بر خلاف چای های دیگر این دمنوش را می توان به جای آب گرم با شیر گرم درست کرد.

تهیه چای ماسالا بر خلاف آنچه که از نامش تصور می شود، سخت نیست و شما می توانید با توجه به دستوری که ما برایتان آماده کرده ایم، به سادگی و طبق سلیقه خودتان این نوشیدنی را در منزل تهیه و میل نمایید.

تاریخچه چای ماسالا با 1TouchFood

طبق دست نوشته های بدست آمده در مورد انواع نوشیدنی ها  و دم نوش های باستانی، چای ماسالا که در زمان قدیم به آن چای ادویه دار نیز گفته می شد، حدود 5000  تا 9000 سال پیش در دربارهای هند به عنوان یک نوشیدنی دارویی مورد استفاده قرار می گرفت. برخی دیگر منشا این نوشیدنی را تایلند معرفی کرده اند.

اما تمام نوشته ها و تحقیقات صورت گرفته در یک مورد مشترک هستند و آن این است که این دمنوش به عنوان یک داروی گیاهی باز طبع گرم برای درمان برخی بیماریهای با منشاء سردی بدن مورد استفاده قرار می گرفت و برای اولین بار در یکی خانواده های سلطنتی و برای درمان درباریان تهیه شده است.

در ابتدا دمنوش ماسالا بدون چای سیاه تهیه می شد و در نتیجه بدون کافئین بوده است. در سال 1835 که انگلیسی ها شروع به پرورش چای در هند کردند، برگ های چای سیاه به ترکیب چای ماسالا اضافه شدند. در همان زمان بود که شیر و شیرین کننده هایی مانند شکر نیز به ترکیب این دمنوش دارویی اضافه شد و به یک دمنوش و چای عامه پسند تبدیل شد.

امروزه چای ماسالا در تمام کشور ها و قاره ها تهیه و مصرف می شود. اما ترکیب چای های تهیه شده در مناطق مختلف با توجه به ذائقه و سلیقه ملیت ها و افراد مختلف متفاوت است.

شما عزیزان می توانید آموزش کامل چای ماسالا را در سایت مرکز آموزش آنلاین مطالعه نمایید و آن را بیاموزید.

ناهار چی بپزم با 1TouchFood

ناهار چی بپزم؟ را همراه با معرفی دنیایی از غذاهای خوشمزه برایتان قرار داده ایم. با این مقاله دیگه نباید بگید ناهار چی بپزم.

همانطور که می دانید این سوال ” ناهار چی بپزم”، همواره سوال تمام خانم های خانه دار و بعضا آقایانی که آشپزی می کنند، بوده است. بعضا افراد پس از یک هفته آشپزی، دیگر غذایی را برای پخت و پز پیدا نمی کنند و اینجاست که دست به دامان اینترنت می شوند.

در مقاله” ناهار چی بپزم”، قصد داریم تا گزینه هایی را که شما عزیزان می توانید برای وعده ناهار بپزید را مورد بررسی قرار دهیم. معمولا افراد برای وعده ناهار ، غذاهای برنجی همراه با خورشت را در نظر می گیرند و سعی دارند تا این وعده را طبق ذائفه خود و آب و هوای منطقه تهیه نمایند. اگر شما نیز قصد دارید تا پیشنهادات و مطالب ما در مورد موضوع ” ناهار چی بپزم” را بدانید و اطلاعاتی را کسب نمایید، حتما ما را تا پایان همراهی کنید.

در این بخش لیست پیشنهادی خود را برای ناهار چی بپزم قرار داده ایم. در این بخش با چند رویکرد شما می توانید لیست پیشنهادی را مشاهده و مطالعه نمایید. این رویکرد ها بسته به نوع مواد اولیه اصلی که می خواهیم استفاده کنید مشخص می شوند.

  • غذا بدون گوشت
  • غذا با گوشت
  • غذا با مرغ
  • غذا با سبزیجات
  • غذاهای نانی یا همان غذاهای نونی

از این رو شما می توانید پیشنهادات ما را بر این اساس مطالعه نمایید. در نظر داشته باشید که مواد اولیه موجود در یخچال و فریزر یکی از اصلی ترین پاسخ ها در انتخاب سوال اصلی این مقاله است. بایستی مواد اولیه طبخ یک غذا در منزل موجود باشد تا بتوانید آن را انتخاب کنید. البته اگر نزدیک فروشگاههای زنجیره ای و روز هستید می توانید هر غذایی که تمایل به خوردن آن داشتید را انتخاب کنید.

برای وعده شام هم مقاله شام چی بپزم بهترین پیشنهادات را به شما عزیزان ارایه کرده است. در این مقاله هم بهترین ها را برایتان انتخاب کرده ایم.

شام چی بپزم با بیش از 200 پیشنهاد

بیشتر ما جمله ی شام چی بپزم را در خانه شنیده ایم. این جمله معمولا از زبان خانم های خانه شنیده می شود. شام باید علاوه بر خوشمزه بودنش سبک و کم کالری باشد زیرا معمولا بعد از شام دیگر تحرکی نداریم؛ پس بهتر است غذایی سبک باشد تا بتوانیم راحت تر بخوابیم.

حتما تا به حال جمله ی شام چی بپزم به گوشتان خورده است. سوال شام چی بپزم هم مثل سوال ناهار چی بپزم ذهن اکثر ما، مخصوصا خانم های خانه را به خود مشغول کرده است که هر چند سوال شام چی بپزم کمی بیشتر پرسیده می شود؛ زیرا اکثر ما به خاطر درگیری های خود موقع ناهار، با اعضای خانواده دور هم نیستیم؛ به همین خاطر دوست داریم شام یک غذای خوشمزه و باب میل اعضای خانواده باشد. برای وعده ی غذاییِ شام، باید سعی کنیم در عین خوشمزه بودن، آن را سبک و کم کالری درست کنیم که چون دیگر تحرک زیادی نداریم، سیستم گوارشی در هضم غذا به مشکل بر نخورد و بتوانیم به راحتی بخوابیم.

غذاهای نونی و بدون برنج مثل کشک بادمجان، میرزا قاسمی، کله جوش، عدسی، حمص، نرگسی، اسنک، انواع سالاد ها، انواع فینگر فود ها، انواع سوپ ها، انواع آش ها، انواع نودلیت ها و انواع کوکو ها را می توانیم برای شام درست کنیم. پس با این همه تنوع غذایی دیگر نباید گفت شام چی بپزم.

برای وعده شام هم مقاله ناهار چی بپزم بهترین پیشنهادات را به شما عزیزان ارایه کرده است. در این مقاله هم بهترین ها را برایتان انتخاب کرده ایم.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 2061
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود